Posted in Un cuvânt pe zi

Dincolo de cuvinte

Trăiește profund…

Cerurile

Când am lucrat la primul manuscris de la cartea mea (Eul din spatele măștii), aproape toate propozițiile erau terminate cu semnul exclamării. Corectorul cărții s-a minunat pe bună dreptate când și-a dat seama că tot ceea ce scrisesem era sub semnul exclamării. Mai bine decât sub semnul întrebării, nu-i așa?

Dar de ce oare am scris și am pus semnul exclamării aproape la sfârșitul tuturor propozițiile? Pentru că nu știam ortografie? Cu siguranță că nu acesta este motivul. Fiecare propoziție pe care am scris-o, a fost izvorâtă din inimă, din adâncul cel mai profund al trăirii mele. Am simțit pur și simplu că totul era o exclamație.

Mă gândesc adesea că așa ar trebui să fie și trăirea noastră. O exclamație!!! Să fim o minune, o priveliște pentru cer și pentru pământ, o imagine despre care oamenii să fie uimiți în sensul bun al cuvântului. Fiecare zi să fie începută și terminată cu entuziasm și cu un mare semn al exclamării.

Bineînțeles nu toate zilele sunt la fel. Unele sunt mai bune, altele mai puțin bune. Uneori suntem extrem de fericiți, alteori ne simțim în abisul disperării și durerii. Avem parte de provocările și monotonia cea de toate zilele, de nervii sau calmul din mijlocul furtunilor vieții… Dar cel mai intens se trăiește când tot ceea ce faci izvorăște din profundul inimii tale.

La sfârșit, când toate „semnele exclamării” au fost puse, când punctuația vieții va fi corectată de Marele Cuvânt, vreau ca nota mea să fie rostită cu dragoste…

„Bine ai făcut rob bun și credincios! Intră în bucuria stăpânului Tău!!!!”

Și un mare semn al exclamării bucuriei să atârne peste întreaga eternitate!

Leave a Reply

